måndag 15 oktober 2012

All great things comes in golden packages.

Idag har vi storhandlat efter en hård arbetsdag. När vi handlar matvaror och dylikt går vi efter devisen att allt ska vara så ryskt som möjligt. Det är bäst, fulast och billigast. Eller om det är inpaketerat i guld. All great things comes in golden packages.

Jag har tänkt att jag skulle försöka sammanfatta min lördag. Men det kommer inte gå. Det hände så mycket och som inte var planerat. Men allt som är kul är oftast oplanerat. Tanken från början var att vi skulle handla och fika på eftermiddagen med Sara och Linn, två kollegor. Det gjorde vi också. Sedan skulle vi bara gå och möta upp en ny kollega och välkomna honom till Tallinn med att käka och "ta en öl". Det slutade med ett flertal barbesök och hemgång tidigt på morgonen. Jag blev upp över öronen kär i Tallinn när vi satt på ett skitigt golv i en källarbar och drack likör från Georgien och lyssnade på ett ryskt folkloreband. Det var fruktansvärt fint. Depeche Mode bar var likaså sympatiskt. Röda lädersoffor. Bara Depeche Mode som kom ur högtalarna. God öl och så. Hursom, jag kan inte beskriva lördagen och få den att framstå som så bra den var. Men den fick mig att fundera på att konvertera till baltofil. Jag låter helt enkelt bilderna tala för sig. Vi börjar från början och slutar sent. Det märker ni.
DSC_0272DSC_0289DSC_0295DSC_0303DSC_0308DSC_0326DSC_0336DSC_0356DSC_0359DSC_0366DSC_0373DSC_0395DSC_0403DSC_0411DSC_0427DSC_0428DSC_0429DSC_0431DSC_0432

Sista bilderna vill jag ge komplimanger till den finske fotografen. Hon lyckades med en fantastisk serie bilder. Jag bjuder på det. Jag bjuder på mig själv. Det här är Svin-Kristin i sitt bästa tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar