onsdag 3 oktober 2012

From Stockholm to Tel Aviv through Fort Lauderdale, and then..??

Rubriken, den handlar givetvis om min väska. Hen håller på och reser jorden runt. Min höst och vintergarderob leker globetrotter medan jag sitter och sliter mitt hår över att jag inte har några kläder. Eller trosor. Dock studsade jag tidigare ikväll in på Lindex och köpte ett par. Men ett par. Det räcker inte långt. Strumpbyxorna börjar sina dessutom. Om man ska det positivt så är det att jag inte har någon beslutsångest på morgonen. Jag har inte så många valmöjligheter. Men så idag, efter jobbet, hoppade jag på en spårvagn utan att veta vart den skulle, eller vart jag skulle. Jag bestämde mig att hoppa av någonstans jag tyckte såg trevligt. Någonstans i centrum hoppade jag. Och där råkade Humana ligga. Denna FANTASTISKA à la Myrorna-butik (fast bättre och billigare) verkade ha rea. 1.50 euro på rubbet!! Jag kom ut därifrån med en kjol. Två timmar senare när jag promenerade hemåt i skymningstid sprang jag förbi en till Humana. På Juhkentali Road dessutom. Jag var egentligen hungrig som ett svin. Hade inte ätit sedan en mini-sallad på lunchen. Men, jag skulle prompt in. Jag skulle på vintage-jakt. Jag hittade en röpangsfärgad höstjacka i ett par storlekar för stor. Men jag inbillar mig att med ett bälte i midjan och en tjock tröja under kommer den vara perfekt en kylig höstdag. Tio kronor. Det kunde det vara värt. Därefter promenerade jag hem med en jacka och en kjol under armen. Humana har nämligen inga påsar. MILJÖVÄNLIGA, de där. Jag knäppte några fagra bilder på mina vintage-fynd. Skitbra med webcam när mitt tillfälliga rum bara har en liten ansiktsspegel.
 HÄR ÄR KAPPAN! Röpang och en basker på sne. Så har jag tänkt mig det i mina tankar.
KJOLEN. Den är svart- och vitrutig. Små små rutor. Lite kärring-stuk. Men jag tänkte den kunde vara chic på le office. Den röpangsfärgade tröjan köpte jag på Zara i tisdags och jag älskar den redan.

Jag hoppas verkligen jag får resväskan ASAP. Annars får SAS ge mig pengar till en ny höst- och vintergarderob. Pengar till ett nytt liv alltså. Kläder, smink, parfym, smycken, baskrar, ja rubbet. I övrigt är allt kanon. Jag återkommer med ett inlägg där jag kanske berättar lite mer om jobb och så. Lite bilder på stan kanske även lockar mina kunder? Jag och Susanna, en annan svensk tjej som kom i söndags, promenerade runt i Gamla Stan igår och förundrades över hur vackert det är och vilka fantastiska kontraster Tallinn bjuder på. Jag ska ASAP gå runt med kameran och fota. Annars, har ni instagram så har jag bildbombat ganska bra där och kommer nog göra i framtiden. Prickigkorv heter jag, men det vet ni nog redan.

Aitäh! (Det enda estniska ordet jag snappat upp hittills och det betyder tack.)

1 kommentar: