lördag 6 oktober 2012

Lady Gaga look-a-like.

Igår var det fredag och slutet på första arbetsveckan för Susanna och moi. Efter jobbet igår hoppade vi således på en spårvagn mot centrum. Vi letade oss fram till något ställe för mat och vin. Vi hamnade på något lounge-ställe med svartvita foton på väggarna och ett dammigt piano i ett hörn. Vi drack martinis, åt risotto och drack ett par glas röpang. Innan vi gick vidare mot Hell Hunt, en bar, där det denna kvällen var något slags event för expats i Tallinn. Min första tanke, här kan det finnas fransmän. När vi kom in mötte vi en kollega och hennes vän som när hon såg mig utbrast: you look like Lady Gaga! Varpå alla andra runt bordet nickade instämmande. Om jag blev glad? För i helvete, kan ju vara det finaste någon någonsin har sagt till mig. Så resten av kvällen hängde vi med olika människor från världens hörn. Lada Gaga tog på sig genusuniformen och hade intressanta diskussioner med herrarna om feminism. Sen sprang vi in i ett gäng franska dudes och jag satt och prata franska och bara njöt av att få höra hur bra min franska var. Det var med andra ord en bra kväll för mitt ego. Sen gick vi vidare och hoppade in på någon tjusig klubb och fuldansade till euphoria. 

Idag är jag bakis och funderar på att skippa festen ikväll. Eller inte. Det bästa med bakfyllor är att de försvinner och glöms bort efter ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar