söndag 14 oktober 2012

Att ha olika smeknamn beroende på sammanhang.

Kärt barn har många namn sägs det. Jag har extremt många namn. Eller smeknamn kanske är ett bättre ord. Ett av de mest använda sedan tre år tillbaka är Vin-Kristin. Vin-Kristin kom till under MKV Internationells första klassfest. Det var hösten 2009. Vi var hemma hos Ellen och vi skulle bygga broar och bli fulla. Jag drack rödvin. Som vanligt. Inga konstigheter. Därefter fick jag namnet Vin-Kristin och det har spritt sig. Susanna har nu här i Tallinn börjat kalla mig för Fin-Kristin. Himla vackert smeknamn. Men efter att hon fått se gårdagens bilder har hon hittat på ett till. Och att jag heter olika beroende på sammanhang. När jag är normal, eller "normal", då är jag Fin-Kristin. När jag sitter och dricker vin förvandlas jag automatiskt till Vin-Kristin. Sedan om det går en stund och jag hunnit fått i mig lite mer vin. Så pass mycket att jag glömmer bort att bättra på läppstiftet eller att baskern sitter fel och så vidare. Då förvandlas jag till Svin-Kristin. Det är lite när jag är i det där tillståndet jag brukar titulera fancy-trash.
DSC_0413

Bildbomb från gårdagens underbara icke planerade dag kommer. Jag kan avslöja att det bland annat kommer handla om kärlek och att jag funderar på att konvertera till att bli baltofil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar