lördag 20 oktober 2012

Morgonens ord från köksbordet.

Nej. Det här blev inte som vi tänkt oss. Det är klassiskt estniskt väder. Regn som faller från den gråmolnstyngda himlen. Kesk Turgs marknad får utforskas en annan dag. Istället lång frukost och nypressat sovjetiskt kaffe. Vi äger stället. Vi hänger alltid i köket. Vissa uppskattar vårat sällskap här. Andra inte. Dörrar smälls igen med en sådan där estnisk kraft bara estniska kvinnor har. Men köket ingår i hyran. Det ska användas. Tänker jag. Denna morgon/förmiddag sänder jag därför live från köket. Ett av mina favoritord/meningar på estniska har jag svårt att uttala. Men övning ger färdighet. Här kommer det. Järgmine Peatus. Nästa hållplats.

Uppdaterat:

Om ni vill se mer vad vi gjort på morgonen så gå in på Finnens blogg. Den bjuder på bilder från mitt städade kärleksnäste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar